Ilyen volt megszervezni Kiss Ramóna és Lékai Máté nagy napját – Lippai Ildikó beszámolója
A Max Club kicsit több mint egy éves fennállásának eddigi legnagyobb eseményére került sor 2019. június 22-én. Egy esküvőről van szó, amit több helyen az év esküvőjének is aposztrofálnak Magyarországon, amikor is Lékai Máté – akiről nem túlzás azt mondani, hogy az ország első számú kézilabdázója – feleségül vette Kiss Ramóna színésznőt, műsorvezetőt. Ebben a bejegyzésben szeretném elmesélni nektek, hogy is történt, hogy a bizalmukba fogadtak minket és miként egyengethettük a Nagy Nap eseményeit. Álomesküvő luxuskivitelben – pillants be velünk a kulisszák mögé!
Az első találkozás
2018 októberében járunk, amikor is egy kávézóban ücsörögve vártam Ramit, aki épp egy forgatásról rohant az első találkozónkra. Gondolatok cikáztak a fejemben, hogy vajon mire is számíthatok, milyen ember is Kiss Ramóna személyesen. Ám ekkor beviharzott a kávézóba egy gyönyörű kismama és a világ legnagyobb természetességével két cuppanós puszival üdvözölt – bár még soha nem találkoztunk – és lehuppant.
Beszélgettünk, vázolta a körülményeket a helyzetet és a cikázó gondolatok tisztultak a fejemben. Részemről a szimpátia az első pillanattól megvolt és bíztam benne, hogy ez kölcsönös. Az volt! Az a bizonyos kémia működött a pár és köztem. Ezen a ponton kiemelném, hogy korábban Rami is belevágott az esküvőszervezésbe és elindított egy vállalkozást, azonban a színészkedés és műsorvezetés mellett nem volt elég kapacitása a működtetésére. Így nem volt számára idegen az, amikről beszéltünk.
A szervezésben plusz motiváció volt, hogy magam is kézilabda rajongó vagyok, ráadásul igazán elvetemült, hiszen gyerekkorom óta én is űzöm a sportágat. Máté utólag hozzáfűzte: „Megmondom őszintén én nem vagyok híve annak, hogy bárki más szervezzen meg bármit az életünkben. Szeretem, ha minden az én kezemben van, de utólag be kell látnom, hogy a lehető legjobb döntés volt, hogy Ildit megbíztuk az esküvő levezénylésével. Nélküle biztos, hogy nem jött volna létre ez az esküvő ebben az időpontban.”

Máté készülődik a Nagy Napon
Rami emellett elmondta azt is, hogy ő teljesen biztos volt abban, hogy segítség nélkül nem fog menni a szervezés, hiszen Noé baba körül forogtak a napjaik, mellette pedig mindketten dolgoztak. „Természetesen, ha lúd legyen kövér, még a ház felújításába is belekezdtünk és úgy voltunk vele, hogy jó lenne nem elválni rögtön az esküvő után (nevet) ezért jött szóba, hogy mindenképpen szükségünk van egy olyan emberre, aki elénk teszi az opciókat és nekünk csak választani kell nem keresgélni.”

Rami csodás környezetben készült az esküvőre
Elkezdtük a szervezést
Ahogy láthattátok, az első találkozásunk októberben volt, ám dátum kapcsán már ekkor nagyon határozott elképzése volt a párnak. Június 22-e! Nem volt több opció. Úgy tűnt, hogy nem is lesz nehéz dolgom, mivel az álomhelyszínüket is elárulták, Szigligeten egy kastélyparkban szerették volna összekötni az életüket. A találkozónk után roppant izgatott lettem, hiszen tudtam, hogy ez egy óriási lehetőség egy kezdő vállalkozás és vállalkozó életében. Nem beszélve arról, mekkora szakmai kihívás egy ilyen volumenű esküvőt megszervezni. Az események nem várattak magukra, egy-két héten belül már Szigligeten találtam magam, ahol Ramival és Mátéval felfedeztük a kastélyparkot, megnéztük a Szentháromság kápolnát és elkezdtük a tervezgetést. Elmesélték milyen esküvőt képzelnek el, ízelítőt kaptam a kapcsolati dinamikájukról és egyre izgatottabbá váltam. Ami biztos volt, hogy a szó legjobb értelmében laza és egy igazán vagány esküvőt szerettek volna, pont olyat, mint amilyenek ők maguk.

A lazaság végig az egyik legfőbb vezérfonal volt
Amint hazaértünk, belevetettem magam a tervezésbe, alaprajzot szerkesztettünk, a mintegy 320 négyzetméteres sátor elhelyezését terveztük, a legmegfelelőbb szolgáltatókat kerestem. Szépen haladtunk, novemberben már egy 80%-ban kész lehetséges forgatókönyvet prezentáltam a párnak.
Akadályok az álomesküvő útjában
Ez eddig mind szép és jó volt, viszont ekkor fordulat következett be a történetben. Decemberben sajnos több olyan körülményre is fény derült a helyszínnel kapcsolatban, amelyek ellehetetlenítették az esküvőt, ezért tulajdonképpen minden addig megbeszélt részlet és kitalált ötlet törlésre került, ezzel együtt pedig bizonyos szempontból elölről kellett kezdeni a szervezkedést. Ezen felül nem könnyítette meg senki helyzetét, hogy ekkor már karácsony előtt jártunk néhány nappal, Rami és Máté pedig január közepére várta első gyermekük, Noé érkezését.
Ha mindez nem lett volna elég, Máté januárban a dániai kézilabda világbajnokságon képviselte Magyarországot. Tehát mondanom sem kell, hogy ebben az életszakaszban nem az esküvő volt az első számú prioritás az életükben. Rami saját bevallása szerint volt olyan pillanat is, amikor tulajdonképpen már üldöztem őket, hogy döntsünk olyan alapvető kérdésekről, mint például az, hogy mi legyen az esküvőn a kaja. Így szépen lassan teltek a napok, a hetek és lassan a kérdést, hogy hol lesz az esküvő, felváltotta az a dilemma, hogy egyáltalán lesz-e esküvő?
Mindenképpen kellett egy megoldás
Noé baba tökéletes időzítéssel, januárban egészségesen világra jött, ami hatalmas öröm volt az ifjú szülők számára, ám az esküvővel kapcsolatos megbeszélések továbbra is elmaradtak. Már február végét írtunk, amikor Rami és Máté eldöntötték, hogy rossz ómen lenne elhalasztani az esküvőt, így mindenképpen 2019-ben a korábban megbeszélt dátumon szeretnének egybekelni. Rettentően boldog voltam, hiszen nagyon szerettem volna megszervezni ezt az esküvőt, ám a következő gondolatom az volt, hogy ez szuper, de mégis hol fognak összeházasodni?
Abból kellett kiindulnom, ami biztos volt
Összegyűjtöttem, hogy mi az, amit biztos az esküvő kapcsán és ezekből igyekeztem kiindulni a tökéletes helyszín keresésekor. Tudtam, hogy budapesti, ám nem belvárosi helyszínben kell gondolkoznom és fontos a természet közelsége. Kiemelten lényeges volt emellett, hogy törekednünk kellett a nyilvánosság kizárására, ezért amennyire lehet, elszeparálható helyet kellett találnunk, amely nem túl elegáns, hiszen a fő irányelv továbbra is a lazaság volt.
Rami elmesélte utólag, hogy élte meg a szervezés időszakát: „Ildi nagyon határozott esküvőszervező. Ha valamit kiejtettünk a szánkon, körülbelül négy órán belül jött az email a lehetőségekkel, árajánlatokkal. Bevallom nem volt egyszerű dolgozni velünk hisz nem a tipikus „jajj de jó, esküvőnk lesz!” páros voltunk. Persze nagyon szerettünk volna összeházasodni de valahogy úgy képzeltük, hogy ez úgy teljesüljön, hogy mi csak megérkezünk a nagy napra és már minden el van intézve. Ez végül gyakorlatilag így is történt, hiszen ahogy Ildi egyre jobban megismert minket már kérdés nélkül tudta mire van szükségünk.”
Adott volt három és fél hónap a Nagy Napig, így rá kellett lépni a gázra!
Egy délutánt sikerült találni, amikor néhány lehetséges helyszínt meg tudtam mutatni mindkettőjüknek. Ezt követően a döntés a szerencsére gyorsan megszületett, a befutó a római – parti A Hely volt, ahol a Duna közelsége és a hatalmas zöld terület tökéletesnek bizonyult a vendégek fogadására, a szertartásra és az azt követő fotózásra is.

A választott helyszín a Római -parton, a Hely. Az elhelyezkedése és az adottságai gyorsan megygőzték a párt, hogy megvan a tökéletes helyszín.
Így március elejére azt már tudtuk, hogy hol lesz az esküvő június 22-én. Már csak minden mást kellett újra gondolni, kitalálni és megvalósítani. Intenzív időszak volt, de nagyban megkönnyítette a munkánkat, hogy érezhető volt a bizalom Rami és Máté részéről is. Ám az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy sokszor a válaszok, döntések késtek és komoly nyomásgyakorlás után sikerült kicsikarni azokat.
A fenti okok miatt a meghívók is jóval később készültek el, mint ahogy az lenni szokott általánosságban egy esküvő kapcsán. A mozgalmas életükbe pedig nehéz volt beilleszteni a meghívók személyes kézbesítését a mintegy 180 meghívott vendégnek. Így voltak, akik csak az utolsó pillanatban kapták meg a hivatalos meghívót az esküvőre – mondani sem kell, hogy ez nem könnyítette meg a vendéglista kezelését és az ültetési rend tervezését.
Számos alkalommal az éjszakai órákban sikerült elérnünk egymást és beszélgetni, de két ilyen elfoglalt ember esetében, akik egy újszülött szülei ez nem meglepő. Az viszont, hogy közel engedtek magukhoz és a kölcsönös bizalom működtette a közös munkát, mindent megkönnyített. Betekintést engedtek az életükbe, többször náluk találkoztunk és ez elősegítette a közvetlen hangulatot. Részemről a kulcs az volt, hogy a prioritásokat fel kellett nagyon gyorsan állítani és ráérezni arra, mi az a helyzet, amikor Ramit és Mátét is már be kell vonni a döntésekbe.
Ténylegesen nem voltak megvalósíthatatlan kérések
Mindez pedig természetesen nagyban megkönnyítette a gyors és hatékony munkát. Erre tökéletes példa a menüsor is, ami egy nagyon hagyományos, magyaros ízeket és hagyományokat felelevenítő, a manapság divatos bisztró és fine – dining stílustól nagyon távoli irányvonal volt.

Tyúkhúsleves, marhapörkölt, palacsinta…néhány elem az ételek közül
Rami útja a szállodától, ahol készülődött, a helyszínig volt az egyik legkalandosabb rész a forgatókönyvben: a szállodától tuk-tuk szállította a Várkert Bazár kikötőjéig, ahol egy motorcsónak várt a menyasszonyra és repítette a Dunán a helyszínre. Bár mi egy kicsit tartottunk attól, hogy túl sok paparazzi kép készülhet az aráról a csónakos út alatt, Raminak nem voltak ilyen félelmei. „A nagy napon csak és kizárólag a leendő férjemre és a gyermekemre koncentráltam, úgyhogy megmondom őszintén, egy pillanatig nem jutott eszembe, hogy valaki lefotózhat. Egy lány voltam a sok közül, aki hófehér ruhában hozzámegy a szerelméhez. Nagyon élveztem a helyzetet!”
Számos feladat várt ránk a helyszínen is
Az első és legfontosabb az faladat az volt, hogy a létszámra és az igényekre szabjuk a helyszínen lévő sátrat, ami a vacsora és a buli helyszíne volt. A várható létszám – cirka 150 fő – miatt az étel és ital kiszolgálást nem lehetett kényelmesen megoldani a sátor falain belül. Ezért kreatívnak kellett lennünk. A sátor körüli területeket talajkiegyenlítéssel alkalmassá kellett tenni, hogy oda italpultot, illetve ételpultokat tudjunk kihelyezni. Ezt követően ezeket a területeket plusz sátorokkal kellett fedni, felkészülve arra, ami aztán be is következett – a monszun szerű eső az esküvő éjszakáján. Ez egyszerűnek hangzik, azonban hely szűke miatt komoly logisztikát és leleményességet igényelt a megvalósítás.
Egy kép adta az inspirációt a dekorációhoz
Egy esküvő fontos eleme a stílusa és a dekoráció. Rami határozott nő és ez ebben a témában tökéletesen megmutatkozott ez. Talált egy képet, ami az inspirációt adta és arra felfűztük az egész esküvő tematikáját. Látva a képet, nem volt kérdés, hogy kivel szeretnék együtt dolgozni a projekten. A természetesség és a letisztultság volt az első két szó, ami az eszembe jutott a kép láttán így azonnal telefont ragadtam és tárcsáztam Gulácsi – Szakács Emesét, a Natural Wedding Decor csapat megálmodóját és motorját. A zöld, a barna és a fehér színek, illetve a természetes anyagok, fa felületek domináltak a dekorációban, sehol sem túlzásokba esve. Ehhez igazítottuk a bútorokat is, így egy tökéletes összhangot teremtve.
„A dekoráció számomra nagyon fontos volt, mert úgy gondolom ez határozza meg a menyasszony, vőlegény és a vendégek hangulatát. Mátéval mi nem kedveljük a csillogó, giccses és strasszos dolgokat, jobban szeretjük a letisztult, romantikus hangulatot. Ildi megismert minket annyira, hogy tudta mire van szükségünk, így néhány lehetőség közül kellett csak egyet választanunk. A végeredmény teljesen elnyerte a tetszésemet, pont ilyenre gondoltam.”
A torta sem volt hétköznapi
Sem Rami, sem Máté nem szeretik a klasszikus tortákat, annál jobban a hagyományos lekváros és kakaós palacsintát. Végül – egy kis rábeszélés hatására – mégis helyet kapott az esküvői torta is a menüsorban, amely egy négyemeletes kézműves torta volt (Tortashka munkája) aminek a felső szintje Sacher ízű volt. Így kötöttük össze a lánykérést és az esküvőt az ízek útján is. Ugyanis a lánykérés Bécsben volt, a híres Sacher Hotellel szemben. A kávéház dolgozói végig nézték a lánykérést és utána egy mini Sacher tortával kedveskedtek a párnak – ami azóta is egy kis dobozban, a hűtőjükben figyel.
Végül hajnali 5-ig tartott a buli
Fontos volt, hogy nagy bulit csapjunk, ezért úgy döntöttünk, hogy zenekart (Deme Trió, kiegészülve Miss Bee énekesnővel) és egy DJ-t is bedobunk az estére. Hajnali 5-ig tartott a buli, azt gondolom ez alátámasztja a döntést.
Sokáig azt hittük, hogy Raminak „nem lesz ideje igazi menyasszonynak lenni”
A menyasszony szavait idézve el kell mondanom, hogy tulajdonképpen nekem sokáig fontosabb volt az esküvőjük, mint Raminak és Máténak. Ám valamikor május elején előjött a leendő feleségből a nagybetűs MENYASSZONY! Kellett ehhez az első ruhapróba a csodálatos Dalaarna Szalonban és egy menükóstolással egybekötött maratoni megbeszéléssel a helyszínen.
A tökéletes esküvőhöz elengedhetetlen a tökéletes személyzet és a szolgáltatók
A színfalak mögött mindig nagy a sürgés – forgás, és egyszer csak minden készen áll. Ahhoz, hogy minden a lehető legjobban és gördülékenyebben menjen az esküvő napján és a pár és a vendégek a lehető legjobban érezhessék magukat, szükség volt számos megbízható szakemberre. Velük dolgoztunk pénteken és szombaton, illetve vasárnap délelőtt az úgynevezett „bontási” munkálatok alatt:
- 4 fős csapat talajkiegyenlítésre, plusz sátorok elhelyezésére
- 5 fős csapat bútorok szállítására és lehelyezésére
- 3 fős technikai személyzet a hang & fénytechnika telepítésére és működtetésére
- 5 fős dekorációs csapat
- 10 fő felszolgáló + teljes konyhai személyzet
- 4 zenész és 1 DJ
- 2 fotós
- 3 fős videó team + 2 fő drónos
- Beauty team: sminkes, fodrász, stylist
- 3 fős biztonsági csapat
- 5 fő Max Club csapat: 2 hostess, 1 Ceremóniamester, 2 koordinátor
Persze aznap sem ment minden teljesen gördülékenyen
Az esküvő kezdete előtt két órával csörgött a telefonom, a menyasszony hívott. Nem volt semmi különösebb kérése, csupán az, hogy két új vendéget ültessünk le a már megterített asztalokhoz, úgy, hogy lehetőleg ne borítsuk fel az ültetési rendet.
Szintén emlékezetes pillanat volt, hogy Máténak olyan nehéz vasedényt adtunk a kezébe a menyasszonytánc alatt – hiszen élsportoló, ki, ha ő nem birkózik meg egy ilyen feladattal – hogy szüksége volt segítségre az üst megtartásához.

Elkelt Máténak a segítség a menyasszonytánc alatt
A pár eredetileg nem szeretett volna ceremóniamestert, azonban ekkora létszámú násznépet nem lehet szabadjára engedni, kell valaki, aki irányít és kézben tartja a vendégeket. Így következett be az, hogy nem egy befutott név vezényelte le az esküvőt, hanem a Max Club társalapítója, Tóth Péter látta el ezen feladatokat. Köszönhetően a bizalmi kapcsolatnak, ami kialakult a szervezés alatt és a páros belátást engedett a mindennapjaikba, megosztották velünk a kapcsolatukat meghatározó eseményeket, így megkönnyítve a felkészülést a ceremóniamesteri feladatokra. Így végül minden tökéletes lett.
„Peti is az idők folyamán megismert minket, találkozott velünk többször, hogy amikor eljött a Nagy Napunk, akkor tudja mk azok a határok amiket még vagy már nem lehet átlépni, mennyire vagyunk lazák, úgyhogy Petit bátran ajánlom mindenkinek”
Mindent egybevetve szeretném elmondani, hogy egy esküvőt meg lehet szervezni néhány hónapon belül is, de ha lehet ne vegyetek példát Kiss Ramóna és Lékai Máté történetéből. Hagyjatok időt magatoknak, hogy kiforrjanak a részletek! Ám ha szeretnétek ti is hasonló álomesküvőt, keressetek minket bizalommal a szervezési feladatok kapcsán!
„Azért fontos egy esküvőszervező, mert az ember nem CSAK az esküvőjével foglalkozik. Van egy rendszer az életedben, ami ugyanúgy folytatódik, hogy lesz egy esküvőd, és ha a maximumot szeretnéd kihozni az esküvőből, akkor szükség van egy olyan szakemberre, aki tudja mi a legjobb neked. Nem töltesz napokat, hónapokat, hogy megkeresd a legjobb szolgáltatókat például. Igazából nem tudom elképzelni az esküvőt esküvő szervező nélkül, mivel a szabadidőmet a családomra szánom, nem pedig arra, hogy keresgéljem a tökéletes esküvői kellékeket…Az esküvőszervező időt spórol, békét, nyugalmat és feszkómentessé teszi a készülődést.”

Rami, Máté és Noébaba – a cél az volt, hogy hárman egy családként, feszültség mentesen élhessék meg az esküvő napját